بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی - اپمون

معرفی 5 نمونه از بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی

بهترین اپلیکیشن برای برنامه ریزی درسی

  • بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی چه اپلیکیشن هایی هستند؟
  • آیا استفاده از اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی در بهبود عملکرد دانش آموزان موثر است؟
  • خدمات ارائه شده در اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی چیستند؟
  • آیا برای برنامه ریزی کنکور هم اپلیکیشن وجود دارد؟
  • اپلیکیشن برنامه ریزی درسی خارجی بهتر است یا ایرانی؟

در عصر حاضر، زندگی بدون وجود تکنولوژی غیر قابل تصور است چرا که رفاه و آسایشی که فناوری و علم روز برای مردم به وجود آورده قابل مقایسه با هیچ چیزی نمی تواند باشد؛ به طور مثال فرض کنید به مدت یک هفته گوشی تلفن همراه نداشته باشید، حتی تصورش هم سخت است، انگار از تمام دنیا بی خبرید و نمی توانید هیچ کاری انجام دهید. گوشی های تلفن همراه هوشمند و ابزارهای ارتباطی به واسطه ی نرم افزارها و اپلیکیشن ها، کارایی شان افزایش چشم گیری داشت و طراحی اپلیکیشن موبایل را می توان تحولی عظیم در توسعه ی فناوری گوشی های همراه دانست. اپلیکیشن ها روز به روز در حال افزایش هستند و هدف هر کدام از آن ها برطرف کردن برخی از نیاز های کاربران است، به همین دلیل اپلیکیشن ها در دسته های مختلف خدماتی، آموزشی، پزشکی و … تقسیم بندی می شوند که هر کدام خدمات خاص خود را ارائه می دهند. پس از ورود هوش مصنوعی به حوزه ی نرم افزار کامپیوتر، عملکرد اپلیکیشن ها و نرم افزار ها، به صورت قابل توجهی ارتقا پیدا کرد که خود یکی از عوامل مهم جذب کاربران به سمت استفاده از برنامه ها به حساب می آید.

ضرورت داشتن برنامه ریزی

داشتن یک برنامه ی منظم و عمل به آن، لازمه ی موفقیت در هر کاری است. تفاوتی ندارد برنامه ریزی شما برای انجام یک پروژه ی کاری می باشد و یا حتی برنامه ریزی درسی، هر کدام به نوبه ی خود نیاز به یک برنامه ریزی دقیق و اصولی دارند. بسیاری از دانش آموزان و حتی والدین آن ها، تجربه ی برنامه ریزی درسی ندارند؛ شاید اولین راهی که به ذهنشان برسد، مراجعه به مشاوران درسی باشد که به ازای دریافت هزینه، اقدام به مشاوره و تنظیم برنامه درسی برای دانش آموزان خواهند کرد؛ این در حالی است که راه های آسان تر و کم هزینه تری هم وجود دارد و آن هم چیزی نیست جز اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی.

بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی فارسی

یکی از حوزه های مهم و پرکاربرد در دنیای اپلیکیشن، طراحی اپلیکیشن آموزشی است؛ استفاده از اپلیکیشن های آموزشی مزایای زیادی را برای کاربران به همراه دارد و به همین سبب افراد زیادی جهت آموزش از این برنامه ها استفاده می کنند. استفاده از اپلیکیشن های آموزشی، هم هزینه ی کمتری دارد و هم دردسرهایی نظیر رفت و آمد، حضور یافتن در کلاس سر ساعت و در مکان معین و … را نداشته و کاربر هر زمان که مایل باشد می تواند از آن استفاده کند. برنامه ریزی درسی نیز یکی از دغدغه های دانش آموزان به حساب می آید، به ویژه کنکوری ها به دنبال برنامه ای هستند که بتوانند از وقت خود نهایت استفاده را ببرند و برنامه ریزی شان بهترین بازدهی را برایشان به دنبال داشته باشد؛ با وجود بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی، دانش آموزان می توانند با توجه به پایه ی خود و مدت زمان معین، با حداقل هزینه، بهترین برنامه را دریافت کنند و طبق آن پیش بروند. ما در این مقاله سعی داریم تا شما را با بهترین اپلیکیشن ها برای برنامه ریزی درسی آشنا سازیم.

1) درستو

درستو، یکی از اپلیکیشن هایی است که در زمینه ی برنامه ریزی درسی می توانید از آن استفاده کنید. قابلیت های موجود در این اپلیکیشن سبب تشویق و ترغیب دانش آموزان و حتی دانشجویان به مطالعه می گردد و طبق آماری که از کاربران این اپلیکیشن جمع آوری شده، درستو نقش موثری در بهبود روند مطالعه دانش آموزان داشته است.

2) درس یار

درس یار را به جرات می توان جزء بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی فارسی به حساب آورد؛ این اپلیکیشن با بهره گیری از هوش مصنوعی، می تواند به صورت اصولی و با توجه به اطلاعات کاربر، برنامه ریزی درسی دقیقی را ارائه دهد.

قابلیت های موجود در درس یار به شرح زیر است:

  • ارائه ی بهترین برنامه جهت مطالعه: درس یار، براساس اطلاعاتی مانند دروس مد نظر دانش آموز، وقت آزاد و …، بهترین و بهینه ترین برنامه را ارائه می دهد.
  • گزارش و تحلیل روند مطالعه: با توجه به میزان مطالعه ی دانش آموز، روند وی را به صورت نمودار تحلیل کرده و در قالب یک گزارش به کاربر نمایش می دهد.
  • جداسازی ترم و یا سال های تحصیلی از یکدیگر: دانش آموزان می توانند اپلیکیشن درس یار را در طی چندین سال تحصیلی خود استفاده کنند و با جداسازی هر سال تحصیلی و یا هر یک نیمسال از یکدیگر، پروسه ی مطالعاتی خود را در طی چند سال در دست داشته باشند و بررسی نمایند.
  • یادآوری و تنظیم آلارم برنامه: امکان تنظیم آلارم اپلیکیشن جهت یادآوری انجام کار و یا فرآیند های تحصیلی و مطالعاتی
  • کرنومتر یا زمان سنج: امکان فعال نمودن زمان سنج جهت محاسبه ی زمان مطالعه

و دیگر قابلیت ها که همه سبب افزایش کارایی و بهره وری درس یار برای دانش آموزان شده است.

3) تراز

یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی، تراز است. این اپلیکیشن علاوه بر ارائه ی برنامه ی اصولی جهت مطالعه، امکان برقرار ارتباط با بهترین مشاوران تحصیلی در کشور را برایتان فراهم می آورد. درواقع، تراز، اولین اپلیکیشنی است که امکان برقراری ارتباط میان مشاوره تحصیلی و دانش آموز را فراهم کرده است و مناسب برای داوطلبان کنکور می باشد.

در اپلیکیشن تراز:

  • گزارش مطالعات خود را به صورت روزانه، هفتگی و یا ماهانه مشاهده کنید.
  • اطلاعات خود را برای مشاور مدنظر ارسال کرده و بهترین برنامه ریزی را دریافت کنید.
  • با بهترین مشاوران تحصیلی و کنکور در سطح کشور ازتباط برقرار کنید و سوالاتتان را از آن ها بپرسید.
  • از راهکار های ارائه شده جهت بهبود عملکرد تحصیلی استفاده کنید و از درس خواندن لذت ببرید.

4) کارا

اپلیکیشن کارا نیز جزء بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی محسوب می شود که با دارا بودن بخش های متفاوت و خدمات متنوع، سبب ترغیب دانش آموزان به درس خواندن می شود. در این اپلیکیشن امکان برنامه ریزی به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه وجود دارد. پس وارد کردن اطلاعات و دروس مدنظر دانش آموز، کارا به صورت خودکار، زمان پیشنهادی و بهینه را برای مطالعه ی آن پیشنهاد می دهد و با توجه به آن، می توان زمان مطالعه را بهتر مدیریت کرد.

5) تیک طلایی

اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن برنامه ریزی کنکور هستید، تیک طلایی انتخاب بسیار مناسبی خواهد بود. به طور کلی داشتن برنامه ریزی و نظم در طول دوران تحصیلی، امری مهم و ضروری است، اما این موضوع برای افرادی که کنکور دارند اهمیت بیشتری دارد. یکی از پارامتر های مهم برای یک فرد کنکوری، زمان است، یعنی باید بتواند جوری برنامه ریزی کند که از زمان خود نهایت استفاده را برده و بیشترین بازدهی را نیز داشته باشد. اپلیکیشن تیک طلایی، برای افرادی که قصد دارند در کنکور شرکت کنند طراحی شده، تفاوتی ندارد برای کنکور کارشناسی باشد یا کارشناسی ارشد و یا هر مقطع دیگری، این اپلیکیشن به گونه ای طراحی و برنامه ریزی شده که می تواند کاربر را به هدف خود برساند و در لیست بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی قرار دارد.
قابلیت های موجود در تیک طلایی:

  • ارائه ی راهکار های مفید و کاربردی: در این اپلیکیشن جهت بهبود عملکرد کاربران، راهکار ها و پیشنهاداتی در زمینه ی شیوه ی درست تست زنی، نحوه ی برنامه ریزی اصولی، افزایش قدرت تمرکز و کاهش استرس، افزایش سرعت مطالعه و … ارائه شده است.
  • ارائه برنامه درسی برای داوطلبان: این اپلیکیشن با توجه به رشته و گرایش داوطلبان و همچنین مدت زمان باقی مانده تا کنکور، بهترین برنامه ریزی درسی را انجام داده و در اختیار داوطلب قرار می دهد.

جمع بندی

با پیشرفت فناوری و تکنولوژی و به دنبال آن طراحی اپلیکیشن موبایل و اندروید، شیوه ی زندگی افراد نیز دچار تغییر و تحولات زیادی شد و با توجه به امکاناتی که اپلیکیشن ها در اختیار کاربران قرار می دهند، می توان تاثیرشان را به وضوح در زندگی مشاهده کرد. به عنوان نمونه، استفاده از بهترین اپلیکیشن های برنامه ریزی درسی، تا حد زیادی دانش آموزان و دانشجویان را از مراجعه ی حضوری به آموزشگاه ها و مشاوره ها بی نیاز می کند و می توانند در هر زمان و هر جایی، از خدماتی که اپلیکیشن ها در اختیارشان قرار می دهند بهره ببرند.

2.9/5 - (11 امتیاز)
پیشنهاد مطالعه:
5 نمونه از بهترین اپلیکیشن های مشاوره پزشکی در ایران
اپلیکیشن های مشاوره پزشکی - اپمون

بهترین اپلیکیشن های مشاوره و خدمات پزشکی بهترین و معتبر ترین اپلیکیشن های مشاوره پزشکی چه اپلیکیشن هایی هستند؟ اپلیکیشن مطالعه مقاله

معرفی 5 کاندیدای بهترین اپلیکیشن آموزش شطرنج
بهترین اپلیکیشن آموزش شطرنج - اپمون

بهترین برنامه آموزش شطرج فواید بازی شطرنج چیست؟ مزیت یادگیری بازی شطرنج نسبت به سایر بازی های فکری چیست؟ برنامه مطالعه مقاله

2 دیدگاه. پیغام بگذارید

  • ممنون از مقاله خیلی خوب و کامل تون
    به نظر من هنگام برنامه ریزی برای کنکور باید به پارامترهای مختلف و مهمی توجه کنید تا بتوانید پربازده‌ترین حالت ممکن را پیاده کنید و به نتیجه دلخواه خود برسید.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

4 × 1 =

keyboard_arrow_up